torsdag 3 september 2009

London



Mitt namn är Jonna och jag är 16 år, 17 i december. Jag bor förtillfället i London och jag flyttade hit för 2 veckor sedan. Går i skola här, The american international university, eller ah, mer rätt Svenska skolan i London.

Jag hade en blogg där jag skrev nästan dagligen om vad jag gjorde på dagarna, men den har av någon anledning försvunnit och det är frusterande. Så nu gör jag en ny och hoppas att denna inte gör det samma.

Jag bor i en värdfamilj i England i en liten stad vid namn Isleworth. Ca 20 minuter från Richmond. Jag bor med Anne (mamman), Oven (pappan), John (sonen) och en annan student vid namn Emma som jag också delar rum med tills John flyttar ut. Jag trvis hur bra som helst. Och jag glömde det viktigaste av allt! Dundy! En enormt stor labrador på 6 år. Min nya bästa vän här, gör så att jag inte saknar min labrador hemma i Sverige. Min mysis, Maja som är 3 år men fortfarande ser ut som en valp.
Vi har det hur bra som helst i familjen här jag och Emma. Varje morgon står frukosten på bordet, vårat rum är städat så fort vi kommer hem, även om vi städar innan vi går. Vi får jätte god middag varje kväll och har det hur bra som helst.

Eftersom jag förlorade 2 veckor som jag hade skrivigt om på min andra blogg så skriker jag lite förkortat utav att titta i min kalender.
Den 25 augusti så flög jag över till London med mina föräldrar och vi åkte omkring i richmond på förmiddagen, sedan åkte vi tillbaka till heatrow där jag mötte upp resten av eleverna. Vi blev uppdelade och fick åka i olika bussar som tog oss till våra familjer. Vi var ca 100 personer.

Andra dagen i London den 26 augusti blev jag och Emma körda till skolan av Oven och vi satt på informations möte under förmiddagen.
Den 27 dagen var vi på en båtkryssning som började vid Big Ben och tog oss till Greenwich där jag shoppade lite med Maria och Isabell. Efter det så gick vi till Primark och handlade lite till! Jätte trevligt! Jag hade lovat att vara hemma till middag så stannade inte länge i stan.

3 dagen i London, Fredagen den 28 gick vi ut och åt på en av Londons finaste klubbar, The Embassy, där Russel Brand ses till rätt så ofta. Efter en gratis middag där så gick vi ner och klubba i samma klubb. VIP såklart. Hur kul som helst var det! Bilder kommer på mig & flickorna.

29 Lördag, BBQ i Barnes där familjerna får möta värdfamiljerna. Senare på kvällen åkte tjejerna in till London och tog det lugnt. Jätte trevligt!

30 Söndag, Handlade i Richmond med Maria!

31 Mån, Ligga hemma hela dagen och ta det lugnt.

1 Tis, Skola och Richmond med Maria

2 Onsdag, Skola & Richmond med Maria

Så idag! 3 september. Åkte till skolan vid 11 för att mitt schema är helt konstigt. Så hade en lektion, Spanska. Och sedan gick jag till posten med Maria och sedan fikade vi. Hade det jätte kul! Imorgon ska vi till skolan och sedan till London och Maria ska tjäna pengar och jag .. hålla henne sällskap! Sedan kolla lite affärer och ut och äta. Ska nog också sova hos Maria då. Måste prata med Anne först!

Hoppas bloggen blir bättre, allt ät kaos nu. Men nu har ni en uppdatering på allt som försvann.
Bilder kommer!

Kort sagt, allt är helt fantastikt här!

Inga kommentarer: