fredag 27 juli 2012

My life in Sydney

Jag har inte bloggat på evigheter men jag har så mycket att göra att det är tyvärr inget jag haft tid för alls. Jag har väldigt mycket skol arbete att göra och allt där till. Förra veckan var jag på Representative dinner för skolan eftersom alla som är aktivt involverade i skolan på sin fritid och representerar skolan var inbjudna, det var riktigt roligt! Jag är väldigt glad över att flytta i September ner till Manly (10 minuter härifrån) till en lägenhet på 7de våning med 3 sovrum, 2 minuter från stranden. Bästa av allt är att min rums kompis flyttar med mig!! Yeyy!! Så glad att livet börjar forma sig här redan efter 2 månader, inte haft någon hemlängtan alls än. Jag saknar så klart familj och vänner men jag har mina underbara vänner här också. En annan nyhet är att jag mer eller mindre råkat hamna på samma "sea food" restaurang här i Manly sedan jag kom hit, för lunch, middag eller bara ett glas vin och ägaren vet nu vem jag är så jag tog chansen att fråga om jobb och han var väldigt positiv så nu måste jag bara få mitt licence för att servera alkohol i Australien!! Att flytta hit är det bästa jag gjort, jag rekommenderar min skola starkt!! Du får den bästa utbildningen! Men det är mycket jobb! Manly är så vackert också! Att vi kan säga att vi bor i slottet är inte helt fel heller. Hoppas allt är bra hemma, jag drunknar i skolarbete! Men idag ska jag jobba som volontär på ett Rescue centre för hundar, sedan blir det Batman bio i kväll och i morgon har vi middag i lägenheten jag ska flytta till då mina vänner ska laga italienskt och vi ska bara ta det lugnt innan veckan kommer. Det är sista delen utav terminen och det märks! Jag drunkar!!! Kämpar på tills mitt lov i September! Kram

Inga kommentarer: